اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته رییس سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر اینکه مجلس اعتبارات مقابله با ریزگردها را به طور کامل از لایحه بودجه سال 94 حذف کرده است، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان به اعتبارات محیط زیست نگاه سیاسی دارند.

'محمدرضا تابش' روز سه شنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: حذف اعتبارات تنها مربوط به بحث مقابله با ریز گردها نبود بلکه در بحث پایش هوا، آموزش به عامه مردم و تالاب ها نیز اعتبارات پیش بینی شده که حدود 60 میلیارد تومان بود، در کمیسیون بودجه مجلس حذف شد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری، این اعتبارات تصویب شد اما در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای نیاورد، دوباره بحث تجدید رای را دنبال کردیم که این موضوع نیز به دلیل چند رای کمتر، رای نیاورد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این موضوع نشات گرفته از دید عده ای از نمایندگان مجلس است که قضیه محیط زیست را سیاسی کردند. محیط زیست موضوعی سیاسی نیست چرا که مخاطرات ریزگردها مربوط به 25 استان کشور و در راس آن خوزستان است که مقاوم و سرافراز در دوران دفاع مقدس ایستاد.

تابش افزود: اگر تالاب ها خشک شود اثر مخرب زیست محیطی به همراه دارد و روی فعالیت های عمرانی و صنعتی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: هر اختلالی که در محیط زیست به وجود بیاید همه مردم آسیب می بینند که باید به این موضوع توجه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله محیط زیست جزو مهمترین مسایلی است که افکار عمومی دنیا و ایران به آن توجه دارند، گفت: در حال حاضر شرایط اقلیمی بسیار وحشتناکی داریم؛ چرا که بر اساس گزارش ناسا 40 کشور در معرض خشکسالی و تغییر اقلیم شدید هستند که ایران رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

تابش تصریح کرد: ما در عرصه محیط زیست مسایل، مشکلات و گرفتاری هایی داریم که اگر به این مسایل فنی و تخصصی توجه نکنیم، این مساله می تواند به یک مساله سیاسی تبدیل شود و بعد امنیتی پیدا کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بر سر موضوع آب در دو استان مومن و شهید داده یعنی استان های یزد و اصفهان درگیری بود و نزدیک بود چند نفر کشته شوند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید ذهنیت سیاسی را کنار بگذارند و فراتر از پولی که به عمران و برخی پروژه ها و وزارتخانه ها می دهند به محیط زیست که بسترساز توسعه پایدار است و در سلامت، امنیت و همه امور مردم دخالت دارد بدهند.

تاریخ خبر: 28/11/1393


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.